Online værktøjskasse testes af lærere

Hver skole i LEAPS initiativet får sin egen, lokale udgave af LEAPS PRO, der giver adgang til alle relevante planlægnings- og implementeringsværktøjer.

MariaLindegaardStalling_HerfoelgeSkole.jpeg

LEAPS er et gennemgribende initiativ, hvor alle dele af skolernes skoledage ændres. Omstillingen stiller store krav til lærerne og ledelsen på skolerne. Kata Fonden har derfor udviklet LEAPS PRO, der er en online værktøjskasse, som lærerne på LEAPS skolerne får adgang til.

LEAPS PRO giver adgang til alle relevante LEAPS planlægnings- og implementeringsværktøjer, mulighed for at få inspiration fra eksemplariske LEAPS forløb ligesom der er nyheder om LEAPS og projektbaseret læring.

Sidste skridt i udviklingen af LEAPS PRO er brugertest. Senest på Herfølge Skole, hvor fem lærere testede platformen; hvor nemt er det at finde rundt, kan man finde det, man søger, giver værktøjet et godt overblik? Det er de spørgsmål lærerne er med til at besvare.

Det er planen, at LEAPS PRO skal benyttes af alle LEAPS skoler i løbet af 2018.

På Herfølge Skole er lærerne i gang med et indledende træningsår, inden LEAPS over tre år implementeres. Efter sommerferien i 2019 vil 1., 4. og 7. årgange overgå til projektbaseret læring. Året efter træder samme årgange ind i LEAPS, og dermed bliver alle årgange over tre år indlemmet i den projektbaserede læringsform.

Sønderskov-Skolen i Sønderborg, Kvaglundskolen Signatur i Esbjerg, Skolen på Herredsåsen i Kalundborg og Herfølge Skole i Køge er de første skoler i LEAPS initiativet.

Topfoto: Maria Lindegaard Stalling, lærer på Herfølge Skole, tester LEAPS PRO. Herunder: Screendump fra LEAPS PRO, som lærerne på LEAPS-skolerne har adgang til. 

Kata fonden
3840 5414
Alsion 2
DK-6400 Sønderborg